Żeby wycena strony www była dla Ciebie przejrzysta, przygotowaliśmy ten artykuł. Wyjaśnia on co tak na prawdę kupujesz zamawiając stronę internetową u nas.
Podstawa dobrej wyceny – briefing
Już na początku wyceniania dla Ciebie strony, sklepu czy serwisu internetowego będziemy chcieli poznać Twoje potrzeby. Typowym zadaniem zarówno dla nas jaki i dla Ciebie będzie szczegółowy briefing. Briefing czyli rozmowa na tematy związane z tym co już posiadasz tj. np. domena, serwer itd., a czego jeszcze potrzebujesz. To również kilka pytań na temat preferencji graficznych. Ustalenie charakteru treści na stronie czyli wszystko to co powinno zawierać dobre spotkanie z klientem przed rozpoczęciem pracy. Oczywiście, ze względu na panującą pandemię – wszystkie spotkania odbywają się online lub po prostu przez telefon.
Jakie pytania na briefingu?
- Czy posiadasz jakieś materiały, które mogą nam pomóc w stworzeniu dla Ciebie strony?
- Czy posiadasz domenę i serwer na których strona ma być przygotowana?
- Określ swój target – kto jest Twoim potencjalnym klientem?
- Jak szybko spodziewasz się rezultatów tzn. lead-ów, konwersji związanych z nową stroną sklepem www?
- Jakim budżetem dysponujesz?
- Jaki procent zysku planujesz przeznaczyć na rozwój strony www?
Wycena strony www w pigułce
Musisz wiedzieć, że nasz czas kosztuje 🙂 My mamy świadomość, że Twój też. Dlatego rozmowy o pogodzie i wypełniacze czasu (poza minimum ;)) zostawiamy na później. Żeby nie doszło do sytuacji w której Twoja nowa strona nie zarabia, a do tego generuje koszty oferujemy profesjonalne podejście. Nad Twoją stroną będą pracowały osoby z doświadczeniem w projektowaniu, kodowaniu oraz promocji stron www. Naszym celem będzie możliwie najkrótszy czas od początku projektu do pozyskania przez Ciebie pierwszego klienta.
Elementy podlegające wycenie strony www:
- Posiadanie/brak domeny (jeśli nie posiadasz, możesz zamówić u nas na bardzo korzystnych warunkach)
- Posiadanie/brak serwera (jeśli nie posiadasz, możesz zamówić u nas na bardzo korzystnych warunkach)
- Posiadanie/brak logotypu
- Ilość zakładek, które mamy wykonać np. kontakt, usługa itd.
- Posiadanie/brak treści na zakładki (minimum 300 słów na jedną zakładkę)
- Dodatki w postaci funkcji blogowej, sklepowej, innych
- Funkcje specjalne strony www czyli np. strona ze szkoleniami, kalkulator finansowy czy inne
- Ilość i konkurencyjność słów kluczowych
- Wskaźnik zaawansowania projektu (nasz wewnętrzny czynnik wpływający na cenę całościową projektu, od 1 do 5)
Najczęściej realizowane projekty
Przez kilka lat pracy zauważyliśmy, że projekty które odnoszą sukces na rynkach na których funkcjonują są rozwijane stopniowo. Dlatego powinieneś/powinnaś wiedzieć, że efekty mogą pojawić się bardzo szybko, bądź też pozyskanie klienta będzie dość problematyczne. Wszystko zależy od rynku i tak naprawdę budżetu którym operujesz. Naszym zdaniem projekty, które mają szansę powodzenia w pierwszych miesiącach swojej widoczności w sieci powinny dysponować budżetem równym bądź większym niż trzy tysiące złotych. Jednocześnie nie oznacza to, że prostsze strony są skazane na porażkę. Chodzi o to, że przy większym budżecie jesteśmy w stanie poświęcić więcej czasu na projekt i bardziej go dopracować już na początku.